خواص عسل و میوه های مغز دار





افرادي كه مي‌خواهند كلسترول خون خود را كاهش دهند بايد عسل، بادام، پسته، فندوق و گردو را هم به ميوه‌ها و سبزي‌هاي رژيمي خود اضافه كنند. نتايج تحقيقات نشان داد كه عسل حاوي مقادير زيادي آنتي‌اكسيدان است و مانند اسفناج، سيب، پرتقال و توت فرنگي مي‌تواند با راديكالهاي آزاد توليد شده در بدن كه به سلول‌ها آسيب مي‌رساند مبارزه كند.
در اين بررسي 25 مرد 18 تا 68 ساله به مدت پنج هفته آزمايش شدند و در اين مدت هر يك از آنها روزانه 4 قاشق غذاخوري عسل كه در يك ليوان آب حل شده بود، ‌خوردند و پس از پايان پنج هفته مشخص شد كه سطح آنتي اكسيدانها در خون اين افراد نسبت به پيش بالاتر رفته و ميزان كلسترول آنها كمتر آمده است.
در مطالعه ديگري هم نشان داده شد كه مصرف ميوه‌هاي مغزدار مثل بادام با اين كه خودشان حاوي چربي هستند ولي چون چربي آنها از نوع چربي غير اشباع است، باعث كاهش ميزان كلسترول بد يا LDL شده، در نتيجه خطر بيماريهاي قلبي را كاهش مي‌دهند.
وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکي اعلام کرد: پسته هاي تازه اي که در سطح گسترده عرضه مي شوند ، در صورت نگهداري در شرايط معمولي بسرعت در معرض آلودگي هاي قارچي و سموم ناشي از آن قرار مي گيرند.
منبع: www.taamasrar.com